Gelijke kansen

zondag 03 mei 2015

All Genders Welcome in Brussel

In het kader van het Pride Festival voor homo’s, lesbiennes en transgenders lanceert Brussels Staatssecretaris voor Gelijke Kansen Bianca Debaets de campagne ‘All Genders Welcome’. De campagne sensibiliseert rond stereotypen over homo’s, lesbiennes en transgenders. Bedoeling is om discriminatie en geweld tegenover holebi’s tegen te gaan.

“Homo’s, lesbiennes en transgenders worden nog vaak benaderd vanuit bepaalde vooronderstellingen en clichés. Een man moet er bijvoorbeeld macho uitzien. Vrouwen moeten van mannen houden en elegante kleedjes dragen”, aldus Staatssecretaris voor Gelijke Kansen Bianca Debaets. “De campagne ‘All Genders Welcome’ sensibiliseert op een ludieke manier rond deze stereotypen. We hebben allemaal het recht om onze (gender)identiteit te beleven, ook in de publieke ruimte. Met de campagne wil ik discriminatie en geweld tegenover homo’s, lesbiennes en transgenders tegengaan.”

Werknemers van de politie en de gemeentediensten van Brussel, Elsene en Schaarbeek werken mee aan de campagne. De zes affiches tonen ludieke beelden die rolpatronen doorbreken. Zo omhelzen politieagenten elkaar of gaan gemeentearbeiders hand in hand aan het werk. Slogans als ‘Stadsambtenaren zijn trots op hun diversiteit’ of ‘Het is ons al gelijk’ onderlijnen de boodschap dat iedereen zijn identiteit kan uitdrukken. De affiches worden verspreid bij de politie en de gemeentediensten van het Brussels Gewest.

Thema's: