Werk

dinsdag 10 februari 2015

Trouw aan sociaal overleg loont

Ons land is gebouwd op sociaal overleg. Werknemers en werkgevers die samen de weg vooruit zoeken, en daarin worden gesteund door de overheid. De voorbije maanden stond dat overleg onder druk. Nog weinigen geloofden in de goede afloop. Tot een kleine twee weken geleden de meeste leden van de Groep van 10 tot een akkoord kwamen. Vorige week vrijdag besliste de federale regering al dit akkoord volledig te steunen. En vandaag hechtte ook de grootste werknemersorganisatie haar goedkeuring aan het akkoord.

Dat was niet evident. Het is altijd gemakkelijker om een akkoord af te wijzen. Maar wie wil werken aan de toekomst, beseft dat er geen andere weg is dan moed te tonen. CD&V wil alle betrokken partners van harte bedanken.

Niet het minst Kris Peeters, die als minister van Werk achter de schermen steeds hard is blijven werken om iedereen rond de tafel te krijgen en een akkoord mogelijk te maken. Vandaag is bewezen dat die houding resultaat brengt.

Thema's: