Wonen

Elk jong gezin droomt van een eigen huis: het is wellicht de beste investering in hun eigen toekomst. CD&V ijvert er dan ook voor om de aankoop van een eigen huis zo gemakkelijk mogelijk te maken. Want iedereen recht heeft op gezonde en duurzame woonzekerheid.

dinsdag 31 januari 2017 - An Christiaens
Bijna de helft van de woningen op de private huurmarkt voldoet niet aan de kwaliteitsnormen. In 65% van de gevallen gaat het om kleine gebreken, maar 35% zijn probleemgevallen met ernstige tekortkomingen. Om elke huurder een kwalitatieve woning te garanderen, pleit An Christiaens voor het beschikbaar stellen van een renovatiepremie voor private verhuurders.
zaterdag 19 november 2016 - Valerie Taeldeman, - An Christiaens, - Katrien Partyka
Omwille van de opgelegde energienormen bericht de koepelorganisatie van verhuurders dat de huurprijzen de komende jaren met 10% zullen stijgen. Voor Vlaams parlementsleden Valerie Taeldeman, An Christiaens en Katrien Partyka kan dat niet de bedoeling zijn: “Vlaanderen voorziet in heel wat premies om de opwaardering van het huurpatrimonium mogelijk te maken zonder stijging van de huurprijs. Als dat nog onvoldoende is, moeten we het ondersteuningsinstrumentarium evalueren.”
donderdag 03 november 2016 - An Christiaens, - Katrien Schryvers
Steeds meer mensen zoeken een geschikte woning op de private huurmarkt. Ook samenwonen zit in de lift. Toch zijn er nog enkele leemtes in de huurwetgeving. In een conceptnota kaarten Vlaamse volksvertegenwoordigers An Christiaens en Katrien Schryvers twee pijnpunten aan die aandacht vereisen.
woensdag 02 november 2016 - An Christiaens, - Katrien Schryvers