Staats-hervorming

Van ‘meer Vlaanderen’ wordt het hele land beter

We krijgen dikwijls de vraag “Waarom zijn politiekers met de communautaire twisten bezig? Hebben ze niets belangrijkers te doen?” Begrijpelijk, maar de staatshervorming is voor ons geen spelletje. Of een doel op zich. Ze is broodnodig is om een goed sociaal-economisch beleid te kunnen voeren. Om mensen aan het werk te krijgen en daardoor de pensioenen betaalbaar te houden. Om de bedrijven zuurstof te geven. En om een gezins- en gezondheidsbeleid op maat van de mensen te kunnen voeren. Zonder grondige hervorming zijn we niet klaar voor de toekomst. Dan kunnen onze overheden niet de maatregelen nemen die nodig zijn voor uw gezin, voor uw kinderen en kleinkinderen. Daarom staat de staatshervorming niet ver van uw bed, maar ligt ze er midden in.

Meer Vlaanderen betekent een beter Vlaanderen. Met een beleid dichter bij u, een beleid dat sneller inspeelt op uw noden. Tegelijk behouden we een wijde blik op de wereld. Want Vlaanderen is geen eiland.

donderdag 13 november 2014 - Koen Van den Heuvel
In het kader van de bespreking van de beleidsbrieven in het Vlaams Parlement pleiten Kris Van Dijck (N-VA), Koen Van den Heuvel (CD&V) en Bart Somers (Open VLD) voor een nieuwe naam voor de provincie Antwerpen.
woensdag 02 juli 2014 - Koen Van den Heuvel
Per 1 juli is de 6de staatshervorming ook in de praktijk een feit. Naast de verschuiving van het zwaartepunt naar de regio’s door de massale overdracht van bevoegdheden, betekent dit ook een nieuwe samenstelling en opdracht voor de Senaat. Die is voortaan samengesteld uit 50 deelstaatsenatoren en 10 gecoöpteerde senatoren. CD&V stuurt 7 deelstaatsenatoren naar het rode pluche:
woensdag 02 juli 2014 - Koen Van den Heuvel
7 deelstaatsenatoren leggen eed af
dinsdag 22 april 2014 - Wouter Beke, - Kris Peeters
Een plan voor economische groei, met sociale vooruitgang. Een degelijk onderbouwd plan voor een Sterker Vlaanderen, sterkere Brusselaars, een Sterker land in een Sterker Europa.
zondag 12 januari 2014 - Kris Peeters
Vlaams minister-president Kris Peeters reageert op de kritiek van Paul De Grauwe dat staatshervormingen economisch nutteloos zouden zijn. Vlaanderen zette haar bevoegdheden in de afgelopen jaren doeltreffend in en kan economische resultaten neerzetten die leidden tot groei en jobs.