Politieke academie

Jonge talentvolle christendemocraten krijgen via de Politieke Academie de kans om zich inhoudelijk, ideologisch en qua vaardigheden te vervolmaken. Zo kunnen zij verantwoordelijkheid opnemen binnen CD&V en/of de maatschappij.  De Politieke Academie wil deze doelstellingen bereiken door het opzetten van intensieve vormingen tussen oktober en juni. Een dertigtal deelnemers krijgen de kans om aan een jaarprogramma deel te nemen. Gestoffeerd door experts & vooraanstaande CD&V’ers leren zij reflecteren en discussiëren.

De Politieke Academie mikt voornamelijk op CD&V’ers met ambitie die reeds enkele jaren actief zijn binnen de partij. Zij hebben al bewezen dat zij over sociale en communicatieve vaardigheden beschikken & dat zij inhoudelijk ook hun mannetje kunnen staan. Deze talenten hongeren echter naar meer en beter. Daardoor zijn de deelnemers bereid om zich via bijeenkomsten en literatuurstudie te verdiepen. De Politieke Academie faciliteert hun groeiproces.

Deelnemers zijn allen christendemocraten waarvan de werkgroep Politieke Academie inschat dat zij de talenten hebben om verantwoordelijkheid op te nemen, zowel op lokaal als nationaal vlak.

Wil u meer info? Contacteer uw bewegingscoördinator of neem contact op via leden@cdenv.be.