Natuur, milieu & energie

Vlaams Parlementslid Lode Ceyssens klaagde al maandenlang de hardnekkigheid aan waarmee N-VA de forcing voerde in het dossier rond de bescherming van waardevolle zonevreemde bossen.
17/02/2017 - Robrecht Bothuyne
Vandaag schuift de ondervoorzitter van Eandis, Koen Kennis, de fusie van de werkmaatschappijen Infrax en Eandis naar voor. Een efficiënte organisatie van het distributienetbeheer is geen nieuw verhaal. Hier wordt al een hele tijd aan gewerkt, onder leiding van de voorzitters van Infrax en Eandis, de heren Wim Dries en Piet Buyse.
02/02/2017 - Robrecht Bothuyne
Digitale meters zijn een onlosmakelijk onderdeel van een slim energiesysteem. Vlaams volksvertegenwoordiger Robrecht Bothuyne: “De toekomst tegenhouden is onmogelijk. Maar we moeten de digitale meters wel slim invoeren.”
31/01/2017 - Koen Van den Heuvel
Toen netbeheerder Eandis dreigde overgenomen te worden door het Chinese State Grid, stelde CD&V al dat een beursgang mogelijk gemaakt moest worden. De christendemocraten hebben er geen probleem mee dat nutsintercommunales geld aantrekken via de beurs, zoals dat ook in het verleden al gebeurde bij Proximus, B-Post, Elia en Fluxys.
25/01/2017 - Lode Ceyssens
Sinds de jaren 80 wordt er al gesproken over de invoering van een eengemaakte vergunning: een vergunning die bouw- en milieuvergunning bundelt tot een vergunning.