20/02/2017 - Jos De Meyer
In bepaalde ernstige gevallen kan een school een personeelslid preventief schorsen in afwachting van een tuchtonderzoek. Het aantal van die schorsingen is uiteraard klein in absolute getallen, maar de toename is opmerkelijk, stelt Vlaams parlementslid Jos De Meyer vast bij het bestuderen van de gegevens die hij opvroeg bij minister Crevits van Onderwijs.
11/02/2017 - Jos De Meyer
In het secundair onderwijs wordt het schoolvak Lichamelijke opvoeding slechts zelden toevertrouwd aan een leerkracht die er niet voor gestudeerd heeft. Het is immers het schoolvak met het grootste percentage leerkrachten die er een “vereist” diploma voor hebben. Dat blijkt uit cijfers die Vlaams parlementslid Jos De Meyer opvroeg bij minister Crevits van Onderwijs.
De Vlaamse Regering bereikte een akkoord over de modernisering van ons secundair onderwijs. CD&V hield daarbij steeds het doel voor ogen. De nieuwe onderwijsstructuur zou de ontwikkeling van elk talent gelijkwaardig waarderen, de ongekwalificeerde uitstroom aanpakken door verregaand te focussen op het talent en de interesses van leerlingen, en de aansluiting met de arbeidsmarkt of het hoger onderwijs versterken.
11/01/2017 - Jos De Meyer
In de periode 2006-2015 is het aantal Vlaamse studenten met buitenlandse studie-ervaring gestegen met niet minder dan 80%, bleek uit de cijfers die Vlaams parlementslid Jos De Meyer opvroeg bij minister Crevits van Onderwijs.
06/01/2017 - Jos De Meyer
Hoewel het systeem sinds 1 september 2013 afgeschaft is, betaalde het Vlaamse onderwijs vorig schooljaar nog 597.479 euro loon aan personeelsleden met “ambtsontheffing in het belang van de dienst”.