Brussel

woensdag 17 februari 2016 - Joris Poschet
Het Vlaams-Marokkaanse culturenhuis Daarkom bestaat sinds 2003, maar kon zich nooit ten volle ontplooien doordat 60% van de werkingsmiddelen opgingen aan huurkosten. Vlaams minister van Cultuur Sven Gatz gaf vandaag in de plenaire vergadering te kennen dat een verhuis het Daarkom-project zuurstof kan bieden. Alleen betekent een beëindiging van het wurghuurcontract, dat Vlaanderen 1,25 miljoen euro schadevergoeding moet betalen. “Een moeilijke keuze, maar het biedt vooral opportuniteiten. Daarkom kon zich door het slecht onderhandelde huurcontract niet volledig ontplooien. Door dit te herbekijken hebben we de kans over heel Vlaanderen en Brussel bruggen te bouwen tussen Vlamingen met verschillende culturele achtergrond”, aldus Vlaams volksvertegenwoordiger Joris Poschet.
woensdag 18 november 2015 - Ward Kennes, - Joris Poschet, - Koen Van den Heuvel
De terreuraanslagen in Parijs hebben op ons allen een diepe indruk nagelaten en doen vele vragen rijzen, niet in het minst over de band van de terroristen en de terreurverdachten met Brussel. Gezien die actualiteit acht CD&V het noodzakelijk dat de Brusselse situatie dringend wordt doorgelicht. Ze wil de commissie radicalisering en de commissie Brussel daartoe gezamenlijk bijeen roepen.
woensdag 10 juni 2015 - Brigitte Grouwels
Fusie van Franstalige wachtdienst met de Vlaamse wachtdienst in Brussel : Brigitte Grouwels (CD&V) wil zekerheid dat Nederlandstalige patiënten in eigen taal geholpen worden. "Ik ben zeer alert rond de op stapel staande fusie tussen de Nederlandstalige en Franstalige wachtdienst in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Er moeten keiharde garanties komen dat Nederlandstalige patiënten in hun eigen taal geholpen worden én dat de Vlaamse huisartsen op een evenwichtige wijze in het bestuur van de wachtdienst vertegenwoordigd zijn", aldus Brussels parlementslid Brigitte Grouwels (CD&V). Ze interpelleerde hierover vandaag Guy Vanhengel en Didier Gosuin, de GGC-Collegeleden bevoegd voor Gezondheid.
zondag 03 mei 2015 - Bianca Debaets
In het kader van het Pride Festival voor homo’s, lesbiennes en transgenders lanceert Brussels Staatssecretaris voor Gelijke Kansen Bianca Debaets de campagne ‘All Genders Welcome’. De campagne sensibiliseert rond stereotypen over homo’s, lesbiennes en transgenders. Bedoeling is om discriminatie en geweld tegenover holebi’s tegen te gaan.
maandag 09 februari 2015 - Paul Delva
Brussels Operationeel Programma ESF 2014 – 2020 goedgekeurd